Monday, December 15, 2008

Ki-Moira, our posts are kinda related lah for today. You inspire me, awww...

Apa itu 'timing'? Mengikut Incik Oyett, 'timing' adalah naik hangin. Ki-Moira juga mendiscuss tentang isu ini kat blog dia. Saya pun baru belajar macam mana nak guna perkataan urban ini.

Contoh kejadian 'timing':

Hari ini saya timing dengan makcik cleaner kat office. Nampaknya bukan incik oyett saja yang timing dengan makcik cleaner dia. Makcik cleaner kat office saya tu memang dah melampau. Kalau bercakap satu level 13 boleh dengar. If it's not for the partitions and many simpang labyrinth maybe boleh dengar sampai kat hujung department orang lain. Makcik cleaner ini kalau bercerita lord of the rings pun kalah, so never attempt to strike a friendly chat with her because oh boy i dont think she can stop talking. Dan sangat kuat suara macam speaker surau. Hari ini dia pasang volume kat maximum. Apparently she's upset that some people tuduh her having done something or the other and she 'obviously' is being victimised over something she didn't do. Siap ungkit pasal 'pengorbanan' dan 'jasa' dia kat Firm tu. Wah wah drama betul kau makcik. Saya takbleh tahan saya sudah komplen sama admin dan admin hantar email komplen kat dept services (sambil mem-bcc saya). Esok kalau makcik cleaner buat vocal practice dia kat pantry lagi saya sumbat dia masuk dalam peti ais.

Bila timing, perut jadi lapar. Betol tak? Jadi saya singgah di pasaraya membeli sayur untuk memasak makan malam. Heh, I cooked again tonite. Bapa wanted to heat up masak lemak but I said, 'No Bapa, very unhealthy lah everyday u makan masak lomak jo. How about some pasta?'. Bapa is always up to people cooking for him. Little did he know that this is a vegetarian dish. Heh. Heh. Heh.... Halfway through cooking I casually said, 'Oh by the way, this is a vege only pasta.' Bapa responded with 'oh oklah' but I think I heard him muttering 'bukan ke pasta selalu ada meat?' *kihkihkihhhh*. Anyhoo spaghetti aglio olio saya itu sedap. Bapa memuji lagi walaupun mengulang suara berkata 'mungkin sedap juga kalau ada cebisan daging'. Ahhh.....real men need meat. Kasihan bapa, jarang komplen. Bapa tidak pernah timing dengan apa2 yang kami masak kat rumah walaupun tak sedap. paling teruk pun dia cuma cakap 'tak berapa sedap lain kali try cara lain' saja.

Oh masih ada lagi spaghetti dalam kuali sebab emak dan adik belum pulang dari tempat kerja. Family saya memang champion dalam hal-hal balik kerja lambat macam ni. Dalam hati I'm having a very keji thought of hoping that both emak and adik won't come home hungry so that I can tapau the spaghetti to work tomorrow. *evil schmevil*

3 comments:

oyett said...

oii...apehal nama aku terbit nih...kikiki....haaa..esok aku ade kt kl sentral..tapau laaa lebih sikit spaghetti tu...btw..haaa...br ko tau perangai sebenar cleaner nih kan...memang mcm hantu..kan kan kan

Hajime said...

saye timing...
saye mahu spageti juga!

Suziey Ahmad said...

timing??erkk..just got new word:D