Friday, March 09, 2012

Nampaknya shoe expo masih lebih menarik buat masa ini

5 Pengetahuan Yang Saya Bawa Pulang Dari Maternity + Baby Fair:

1. Breast pump.
Sama mahal dengan kasut Brian Atwood. Tetapi tiada faktor orgasma. Melampau.

2. Cloth diaper.
Tidak sama dengan lampin yang kamu pakai masa baby. Ada satu strip towel masuk kat tengah, supposedly made from bamboo fibre. Shell tak basah, dalam saja basah. Whatever that means. I juga tidak faham konsep ini. Baju sendiri pun hantar dobi, nak cuci lampin ke?

3. Sleeping bra
Is this to defy gravity while you sleep, post-delivery? Agak menakutkan perkara ini.

4. Baby sling
By the time you finally 'mummify' yourself (belit badan 100 kali) and get the knot right, I bet the baby will drench his diapers and it's time to put him down again. Buat penat je bikin kendong.

5. Grolier Salesmen
Aaah...finally something I'm familiar with. Taktik nak jual encyclopaedia adalah sama dari 30 tahun dahulu. Encik, masa saya kecik emak saya beli berdozen-dozen buku Disney yang kampeni awak jual. Sekarang saya sudah umur 31. Saya masih tak habis baca semua buku itu. Saya khatam buku yang ada lukis-lukis, kaler-kaler, isi tempat kosong dan buku cerita sajew. Awak fikir saya nak habis duit beribu beli untuk anak saya pulak? Mwahahahaaa...amat sadis.

Ahhh...now where's that Charles & Keith stock clearance sale again?

2 comments:

lokmanfirajunior said...

hahahaah..lawakkkk ok!
sepanjang aku preggie 2 kali tak terpikir pulak benda2 ko tulis nih..hihih :p

adiepot said...

ye la betul aperrrrrrrrrrrrr...... baru je aku langkah setapak kat hall tu pakcik grolier dah tanya aku ada anak tak. aku jawab je, soon i will and i still have my grolier books from my childhood. dia kata sekarang dah upgrade siap ada laptop kecik (wth). i sengih kerang busuk aje kat dia hehe